Alla inlägg under februari 2008

Av britta - 28 februari 2008 22:27

sedan jag sist skrev i min blogg! Nu är det iallafall torsdag och jag sitter så här på kvällskröken och försöker hinna uträtta det sista innan jag sticker i morgon. Kom på att jag måste ju betala räkningarna....blääää! Och så måste jag fixa till en anmälans blankett åt Johanna som hon ska ha med sig till Falun på söndag. Johanna ska i år tävla för Bollnäs Rs pga en massa strul med licensutskrivande eller inte från vår förra klubb. Fast vi är ju fortfarande medlemmar där. Jag tycker det känns väldigt konstigt men,men vi kör väl så här i år så får vi väl se hur det blir nästa år.


I morgon bär till av till Funäs Jonas och jag och Martin,en kompis till Jonas åker på eftermiddagen och så kommer Mats upp dit ifrån Ö-sund. Hoppas vi får fint väder så vi kan åka lite skoter. Nä nu måste jag fortsätta med mitt pyssel.

Av britta - 25 februari 2008 22:18

vaknade jag med i morse, dessutom har jag en envis jäkla förkylningsom tar kål på mej så idag stannade jag faktiskt hemma från jobbet. skjutsade Jonas och Johanna till skolan sen for jag och släppte ut hästarna och när jag kom hem var det hundarnas tur att komma ut en snabbis men sen....sen blev det soffan....sov i minst 2 timmar, skönt! det var nog precis vad jag behövde. Vaknade sedan relativt pigg och huvudvärken var borta.

Åt lite lunch och sedan gick jag , Kalle och Trassel på en blåsig promenad.


Sara var in en sväng på eftermiddagen och hon var sugen på att åka till Falun och tävla med Evert på söndag och hon undrade om inte Johanna skulle hänga med och årsdebutera med Rex. Jag är ju inte hemma för jag ska till fjälls men snälla farfar lovade att skjutsa henne om hon nu ska iväg, de bestämmer sig nog imorgon skulle jag tro.

Johanna och jag red idag ganska sent på eftermiddagen, inget roligt underlag just nu...frysen sörja, så det blev bara en skritt tur. Ann var här hemma när jag kom hem med en blomsterbukett.Tack gulliga du! Det var ett tag sedan vi träffades så det var så kul att tjattra med henne om både ditten och datten över en kopp kaffe. Nä nu är det dax att krypa till kojs, God natt!

Av britta - 24 februari 2008 23:36

Äntligen är gubben helskinnad hemma igen! Roligt hade de haft iallafall, trots att Rolle snarkade så att Roger fick sova inne på toa.....


Sara hoppade Rex idag, Johanna är fortfarande inte riktigt återställd men hon mår mycket bättre men det kändes lite onödigt att sätta henne i sadeln idag. Han är ju inte världens lättaste häst att rida. Sara sade att hon kände sig rejält ringrostig för hon har inte hoppat honom sedan julshowen.

Rex skötte sig jättebra idag ,hoppade med så rejäla språng så att hjälmen t o m trillade ner för ögonen på Sara......Uffe tycker att han är väldigt smidig! Vi fick se några riktigt snygga omhoppningssvängar idag!


Efter att Mats och jag hade varit upp till Bjart och hämtat Jonas var det bara för mej att åka och handla, sen har jag ägnat hela kvällen åt matlagning. Mats ska åka upp till Östersund och jobba och han kommer inte hem förrän på fredag så dåbehöver han ha med sig typ 8 matlådor....och som vanligt så har ju inte jag fixat det under veckan så då blir det vackert till att stå i köket på söndagskvällen! Fast iof så har vi middagsmat här hemma i några dagar också nu....nä nu är det dax att krypa i säng!


Av britta - 23 februari 2008 22:28

Äntligen har jag piggnat till! Fy farao det blev visst lite för mycket vin i går kväll....Birgitta och jag hade mys pys igår kväll, vi kikade på tv och drack vin och grogg. Johanna tyckte att vi blev lite väl fnittriga efter en stund! Men i morse var åtminstone inte jag så fnittrig längre.....jaja tänk så konstigt det är ibland kan man dricka en hel del utan att känna ett smack och andra gånger räcker det med ett par glas vin.


Johanna kom in till oss när vi satt i köket i går kväll och sa att det bara flimmrade framför ögonen och att hon inte såg något stundvis och så hade hon en makalös huvudvärk, fast bara på ena sidan av huvudet. Vi (som hade druckit lite) sa åt henne att ta en alvedon och gå och lägga sig.....så gjorde hon men inte kunde hon sova, hon hade alldeles för ont. Hans fick ringa till sjukvårdsupplysningen och fråga vad vi kunde göra, det blev akuten och där fick hon veta att hon troligen hade ett migränanfall och så fick hon en spruta och de sa åt henne att åka hem och sova så skulle allt vara bra tills dagen efter.

Nu har snart hela lördagen passerat och hon har fortfarande jätte ont i huvudet. Nu har hon tagit ipren och gått och lagt sej, hoppas att det har gått över tills i morgon för då ska vi åka till Delsbo på Uffe träning. Vi har frågat Sara om hon kan hoppa honom om nu inte Johanna känner sig fräsch.

Tur att vi har våran Sara!

Lägger in en bild på Sara

Av britta - 20 februari 2008 22:08

eller....nja det smäller väl inte så högt längre när man fyller 41 va? Hualigen nu är man verkligen medelålders! Mats frågade mej i dag om jag började känna mej gammal? nja vad svarar man på det.....jag som precis tagit upp det här med ridningen igen....jag tycker ju inte att jag är en dag över 25 ...max. Mats skrattade och sa att det var väl en typisk övergångs grej...börja rida igen när man börjar bli gammal. Fan det var nära att jag klappa på honom....nä skojar bara. Jag sa att det är väl kanske inte så konstigt att kvinnor i den här åldern gör lite mysko saker...helt plötsligt har de ju vuxna barn och har all tid i världen att pyssla med sina intressen...men så är det ju inte här hos oss då, vi har ju vår lilla sladdis som "bara" är 10 år....men ändå....


Fick öppna min present redan i dag eftersom det nog blir en ganska rörig dag i morgon med allt som ska göras och tittas på, familjen kommer nog inte träffas så mycket skulle jag tro. Mats ska ju åka till fjälls jag ska jobba och sedan blir det ridklubben resten av dagen och kvällen, Johanna ska till skolan halv dag och sedan titta på träning och sedan rida hoppclinicen på kvällen. Jonas ska praoa hos mej på Granngården och sen får vi väl se vad han hittar på för han vill nog inte vara på stallet kan jag tro. Jenny skulle också komma hem på morgonen, jag antar att det är hundtvätt osv som hon tänker syssla med....ja full fart alltså! Presenten??? jo jag fick smink som jag hade önskat mej och så fick jag en parfym som luktade mumma!

Av britta - 18 februari 2008 21:10

Här är det jättehalt ute! Bara hatar när det blir så här, är så himla rädd att jag ska ramla och bryta benet eller någon annan kroppsdel igen. Var ut och red en sväng på eftermiddagen iallafall.


Ringde och beställde tre höbalar till hästarna och nu känner jag mej så besviken på vår hö leverantör så jag funderar på att byta, han var skitsur för att jag hade köpt småbalar av en annan trots att han inte själv kan erbjuda såna. Pratade om att man skulle vara rädd om sitt hö (förtäckt hot)så man inte blev utan. Det brukar heta att kunden alltid har rätt...men det har nog denne man missat! Undrar vad han har med var jag handlar mitt hö eller inte att göra, han ska väl vara jäkligt glad för det jag köper av honom istället?

Fy fan vad jag känner mej less just nu!

Av britta - 17 februari 2008 18:54

Här har helgen varit relativt lugn, vi började att elda i vildmarkskaret redan på fredagen för det var jättemycket is i det....det var ett tag sedan vi badade...på kvällen tittade vi på tv och tog det bara lugnt. På lördagsmorgonen hade vi sovmorgon för Lisa skulle ta ut hästarna, men Jonas vaknade före 8 så det blev tji lång sovmorgon....han vill ha skjuts till Kajevall för att åka bräda. Jag red ut på eftermiddagen ensam för Johanna skulle hoppa senare på kvällen på ridhuset. Jag mockade och gjorde färdigt i stallet när jag sedan kom hem så var det nästan bara att vända om och åka tillbaka för tjejerna skulle hoppa vid 18.00...jag hann dock göra hemgjord mos och lamäsås...men äta fick vi göra efter träningen.


Johanna ,Sofia och Sanne hoppade lite studsoch så hade de ett enkelhinder som de hoppade på. Alla hästarna hoppade jättebra och vi kunde nöjda återvända hem. Väl hemma igen vid 19.45 var det bara att fortsätta med maten...steka fläskfile och sedan stoppa in allt i ugnen en stund. Den som väntar på något gott....jaja sen middag men gott blev det! jag försökte springa mellan köket och tv rummet för att jag ville ju även se melodifestivalen...missade lite men, men...


En jättebra film började sedan som vi tittade lite på Oppna dåranrna...eller något sådant hette den., men i en paus gick vi ut och badade iallafall...skönt! Vattnet var inte alldeles så där jätte varmt men det var iallafall himla skönt.Hans Johanna Mats och jag satt ganska länge där ute, Jonas somnade på soffan och fast vi försökte väcka honom så orkade han inte komma ut. Vi tittade sedan klart på det som återstod av filmen och sedan var det god natt.

 På söndagsmorgonen var det vår tur att kliva upp och släppa ut hästarna. Johanna och jag mockade direkt då på morgonen och sedan for vi hem och åt frukost. Klockan 10 åkte vi tillbaka till stallet igen för klockan 11 skulle Sara rida igenom Rex på klubben. Det gick jättebra, så nu ska han bara få ta lite lugnare pass fram till torsdagens clinic.


Birgitta och Rolle kom hit en sväng på eftermiddagen.....gubbarna ville väl snacka ihop sig lite inför helgens resa. De åker upp till Funäs på torsdag för att sedan på fredagsmorgonen åka på skoter till Åre med typ 24 skotrar till enkel resa så är det väl ca 16 mil. De ska sova på Åre Holliday in och sedan åka skoter tillbaka till Funäs på lördagen. Hoppas de får bra väder och en rolig resa! Men det tror jag nog att de får...Rolle var lite gruvsam för att åka så långt och jag lovar han kommer säkert få stans träningsvärk! Fast iof så ska han ju inte åka på Vikingen som väl är utan han ska låna min racer.

Av britta - 14 februari 2008 22:09

I kväll har min dotter jenny varit hemma på besök. Trassel och Kalle blev jätteglada för Jenny hade ju med sig tjejerna Tina och Olivia...fast nu luktade de ju inte lika gott som sist....de löpte sist de var hit.


Jenny ska bada Trassel idag, det kommer hon hit och gör 1 gång /vecka. Det är ett fasligt jobb med pudlar om man vill hålla dem i fint skick....och det vill Jenny. Hon är otroligt duktig på att tvätta och klippa och fixa med hundarna, och vilket tålamod....skulle jag aldrig fixa! så därför har vi bestämt att Trassel får vara här hos oss men Jenny sköter hans pälsvård.


Jag försöker även övertala henne att hon ska ta Kalles pälsvård också så kanske jag har en väldigt fin schnauzer snart...kanske kan ta honom till utställningringen igen t.o.m....vore ju roligt om någon ville avla på honom.

Än så länge har han ju bara tvåor....för hans pälsvård var ju inte den bästa...inte så lätt det där med trimning! Han har ju ett underbart psyke och han är väldigt vacker min Kalle!


JAG SATTE MEJ PÅ KÖKSGOLVET MED NÅGRA KÖTTBULLAR I HANDEN I KVÄLL OCH VIPPS SÅ HADE JAG 3 PUDLAR 1 SCHNAUZER OCH 2 KATTER RUNT OMKRING MEJ...mysigt ! snälla, glada och fina sitter de där och väntar på sin tur. Inget kiv och bråk! Mats gick nyss och la sig och han sa - jaha och här i sängen är det som vanligt rena rama zoo. Men inte flyttar han på dem....nä nu ligger de där så sött hela hundskocken...nej just ja inte Trassel för han är ju i duschen...men de övriga och så Mats då! Nä jag ska ta och krypa dit jag med...God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards