Alla inlägg under februari 2009

Av britta - 26 februari 2009 21:26

fy farao vad denna förkylning tar kål på mej.....jag känner mej alldeles matt. Rösten är hur hes som helst,så de man pratar med blir riktigt förskräckt....och så den här jäkla hostan! Jag blir så himla besviken.....jag ska ju till Hudik i helgen och umgås med mina syskon! Vet inte om jag klarar av det som det är i nuläget iallafall...och inte vill jag ju smitta ner dem med den här skiten heller.Jag försöket kurera mej så gott jag kan....

Av britta - 24 februari 2009 20:34

Tack alla som på ett eller annat vis gratulerat mej...inte för att det var mycket att fira...42 år...hm nu är man verkligen medelålders! Vi firade faktiskt inte min födelsedag i år...eller jo Johanna och Hans kunde ju inte hålla sig fast jag avsagt mej! Jag fick en dubbeltrisslott och två fina lampor av dem. För övrigt så rymde vi dagen till ära...vi drog på skoterträff i Ängebo. Det var Mats Jonas jag Maria och Björn, Patrik och Micke Hed, Bubben och en polare till honom....alltså ett helt gäng  med ungdomar.....och så Mats och jag då...fort som attan kördes det...kul, men inte hinner man se så mycket annat än skoterspåret och man får allt hålla koncentrationsnivån på topp...misstag = inget vidare!

Väl framme fikade vi det första vi gjorde och sedan gick vi ock kikade på visningsskotrarna. Teknikbanan gav vi också ett par försök...tom JAG! och tom MATS fast vi gamlingar körde bara en gång var, attans så tufft det var...men kul! Björn vann första pris och Mats kom på tredje plats...jag kom nog näst sist, men inte gör det något jag var bara skitlycklig över att jag vågade, trots publik!


Kiara tappade en sko i hagen i lördags så den planerade ridturen blev inställd, blev lite allmänt pyssel i stället med henne. På måndags förmiddagen fick hon följa med när Johanna tömkörde Rex...jag tror hon tycker det är jättespännande att se sig om här i världen. På eftermiddagen kom schysste hovslagaren Henrik och slog dit skon igen, så nu är det bara att jobba vidare. I dag fick dock alla hästarna vila för i dag har schemat varit fullspäckat.

I övrigt har jag även hunnit med två årsmöten ett i Edsbyn på söndagen och här i Ljusdal på måndagskvällen. I Edsbyn ska jag vara med i valberedningen för distriktet och här i Ljusdal ska jag vara sekreterare i styrelsen under 2 år. Fan jag är ju en riktigt föreningsmännsika ju! Och inte är det en sport jag håller på med själv heller...nä för det är crossklubben och NedreNorra vad de nu heter...det handlar ialla fall om skotrar och crossar mm även där.

Nu i kväll har vi varit och gratulerat Johannas pojkvän Hans som fyller 20 år i dag, vi fick jättegod smörgåstårta..Tack!

Av britta - 18 februari 2009 21:32

har fått jobba extra nu i veckan på förskolan, jag vet redan nu att jag även ska jobba torsdag och fredag. Jobbar just nu på en ganska livlig avdelning så på kvällen  är jag rejält trött och slut vill jag lova....i kväll var det första kvällen denna vecka som jag orkat ut och rida. Johanna hängde med med lillponnyn...första gången på "riktig" tur, det funkade jättebra! det blev tom en lite galopp för dem. Nu ska jag ta mej lite kvällsfika och sedan stupa i säng.

Av britta - 12 februari 2009 21:47

tjejerna har varit på långkörning + halkbana i Falun. De blev båda två godkända! Mammas och pappas börs blev dock betydligt tunnare....5500 gick kalaset på..nåja...snart...kanske mycket snart får vi alla se upp där ute i trafiken för då kommer flickorna Gräns och susar runt! Nu har de ju en massa teori att läsa innan det är dax...men om vi alla hjälps åt att sporra och peppa dem sååååå...

Av britta - 12 februari 2009 21:23

skrev ett långt inlägg tidigare i dag...det bara försvann när jag skulle spara...inte kul! Här har vi kallt som attan ...-27 har tempen legat på flera mornar i rad, burr.Hästarna har fått stå inne lite extra länge varje dag. I går gjorde jag äntligen färdigt Mats momsredovisning,,,,som vanligt i sista minuten. Men nu är det avklarat och det dröjer tre månader till nästa...


I dag har vi varit till ridklubben med Rex och Kiara, det är ju svårt att hålla igång med ordentlig träning när det är så här jäkla kallt ute hela tiden...tur att vi kan trycka in hästarna i transporten och åka in till varma ridhuset. Rex har varit in tre gånger denna vecka och fler gånger lär det bli för det är planer på hoppträning i helgen. Kiara longerade jag i dag och så fick hon träna att gå över bommar...lilltuffingen klarade det galant, i helgen kommer ägaren på besök för att se hur det går för henne.Elvira får vila....snart hoppas jag att det blir varmare och skönare ute så vi kan få ut och röra på oss.


Jonas har haft kompisar hemma varje dag efter skolan utom i dag. De har trotsat vädret och varit ute och kört fyrhjuling och tolkat efter. I dag följde han dock med Johanna och Hans till Färila simhall för lite badning.Lägger ut en bild på lilla Kiara

Av britta - 2 februari 2009 19:35

men jag har fortfarande inte hunnit rida henne.....tufft att jobba heltid! Trodde i min enfald att jag skulle hinna i helgen men så blev det inte....vi åkte lite skoter och var även på ett 45-års kalas på lördagskvällen.Vi hade jätte roligt! Nu beror det väl i och för sig på hur man prioriterar....ja,ja hon fick sig lite extra vila...det mår hon säkert gott av.


I dag har jag varit till rektorn på Jonas skola, vet inte riktigt vad som händer men Jonas ska få ha hemundervisning denna vecka...det är visst väldigt bråkigt i klassen...och han blir ju inte lugnare då. De ville också få chansen att prata ordentligt med honom i lugn och ro.I morgon bitte klockan 8 kommer det en speciallärare hit och ska ha lektioner med honom till 14.00.Synd att jag inte har fått informationen om att det är så bråkigt och tufft....sist jag pratade med dem sa de att det hade gått så bra. Jaja vi provar väl så här då...Jonas var iallafall med på noterna.

Man kan ju undra vad jag ska hitta på att göra ons, tors, fre då jag inte har några jobb inbokade när jag nu inte kan vara hemma i huset...vara i stallet så många timmar blir nog lite drygt...men jag har pratat med Johanna så jag kan åka och sätta mej i deras hus om det kniper.

Ovido - Quiz & Flashcards