Direktlänk till inlägg 6 oktober 2009

Snö....

Av britta - 6 oktober 2009 20:25

Fy farao det faller snöblandat regn utanför fönstret.....vill inte, inte än...snälla...Elvira är blankskodd och jag vill verkligen inte vara med om samma sak i år som i fjol...då föll hon i backen med en smäll när jag skulle försöka leda ut henne till hagen på morgonen...in fick hon åka transport...trots att det endast är några hundra meter att gå.

I går red jag lektion på klubben och det var jätte roligt, Elvira var så himla pigg och fin! Jag rider lektion varje måndagskväll och från början var det inte alls meningen att jag skulle ha med Elvira som jag egentligen tycker är både för gammal och hon är ju faktiskt pensionerad utan jag skulle rida på ridskolans hästar, men de fick halta hästar så då blev jag tillfrågad om jag inte kunde ta henne istället. Ridläraren säger att jag sitter på en hästarnas roys-roys...hm undrar hur fan man stavar till det???  En av de andra tjejerna i gruppen fick rida henne en stund på slutet av lektionen och hon var helt lyriskGlad


Faktiskt fick vi upp vår "lilla" båt helgen som var....och gräsmattan blev klippt.....skönt att ha det ur världen.

Nu till helgen är det Loffecup som gäller, men just känns det verkligen helt jävla oplanerat och eländigt...vet inte om det är någon annan som tar tag i det hela för jag känner att jag varken hinner eller har lust....dessutom har jag stalljour på ridklubben på lördag också...allt krockar som vanligt! Nä nu börjar jag bli bläig så nu är det dax att lägga av....Jonas ser iallafall fram emot tävlingen.

 
 
Ingen bild

syster mona

10 november 2009 07:33

snart kan du skriva,föra gången jag skrev.det var förra året då snön kom den 6/10-09.jag vill se mera inlägg. många kramr syster mona.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards