Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Andra advent...

Av britta - 6 december 2009 13:12

och den vackra snön har i natt regnat bort  . Riktigt snorhalt på vår grusväg är det också...skit och bläää! Men en julgran har jag fixat ner till stallet iallafall, nu ska den bara ner i backen och belysningen ska på.


Jonas fest gick bra, jag tror de hade ganska kul och farmors goda marängtårta blev mycket uppskattad. En av killarna sov över och ännu en kom hit igen på fm så nu vill de ut och bada i karet igen. Vi orkade inte i går kväll....men det kanske blir i dag i stället då.

Eva undrade i en kommentar varför Jonas ska ha medicin...jo det är så att han har nu fått  diagnosen ADHD och nu ska han medicineras för att han äntligen kanske kan få lite lugn och ro så att han kan koncentrera sig bättre på det som är väsentligt här i livet...tex skolarbete. Jag kan tillägga att det var fasen så skönt att få det bekräftat att vi inte är alldeles omöjliga och misslyckade som föräldrar.


Ha nu en bra söndag för det ska minsann jag...

 
 
Eva Ö

Eva Ö

6 december 2009 14:50

Hej!
Ja här har de oxå snön regnat bort...=( så nu är de grönt ute igen!
Okay...kan tänka att de e skönt att få bekräftelse! Hoppas att de blir bra! Läste att barn me ADHD ska träna Yoga, kommer inte ihåg vart ja läste de men de skulle göra dom lugnare o så dom ska kunna fokusera bättre utan medicin...
Ha en trevlig 2:a advent!
Kram Kram

http://fen.bloggplatsen.se

 
Lena Ö

Lena Ö

7 december 2009 12:25

Kan förstå att det är skönt med att få en "diagnos".
Lillebror har ju ADHD, så vi vet ju hur det är...

Ha en trevlig dag!
Kram

http://www.leohna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Skapa flashcards