Alla inlägg under april 2011

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer nog att spenderas på någon crossbana är det tänkt om vi nu får ordning på alla prylar vill säga...Mycket utrustning som ska köpas nu när Mats och Johanna också ska börja köra och för att inte tala om hur jäkla dyrt allt är. Bussen behöver dragkrok och både Mats och jag skulle behöva ta körkort för tungt släp...åh hej o hå!


Börjar jobba klockan 10 idag så jag måste snart sätta en himla rulle det ska visst komma någon chef och kolla så vi har det snyggt och prydligt överallt så i går var det ett himla fejjande överallt. Jag satte upp hyllor och snyggade till ute i baklagret.

Inte en kund har vi haft hittills mellan kl. 18-19 snacka om värdelöst att ha öppet så länge...men detta är ju inte som bestäms på lokalt så det är väl bara att köra på fram till midsommar.


Hann upp på crossklubben en snabbis i går kväll och där var det full rulle vill jag mena...tror inte det har varit så många på en städdag tidigare...detta bådar gott för denna säsong. Torsdagskväll/Tjoho...gubben kom hem iallafall!

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL!

Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsommar så det blev en lååååång intensiv dag. Trött och slut med mycket gruv inför morgondagen då vi ska köra på nya kassasystemet.


När jag kom till jobbet igår så hade det nya systemet kraschat...haha bra start! Men vi fick köra på det innan dagen var slut och peppar,peppar det är nog kanske inte så svårt att lära sig trots allt.

På söndag bär det av till Finland med ett gäng vänner, hoppas,hoppas det blir riktigt kul och att vi får svänga våra lurviga ordentligt. Nu är det bara ett problem som återstår och det är att fundera ut vad man ska ha för kläder med sej.


Johanna skjutsar iväg Rex för lite tävling på söndag, Sara ska starta honom i 110 och 120 i Timrå. Förhoppningsvis så går det alldeles utmärkt och kanske,kanske det finns någon som är intresserad av att köpa vår prins. Sara hade väl några som hon kunde prata med...jag vill inte....men,men det blir nog bäst att göra så iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards