Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

I natt fick vi...

Av britta - 5 maj 2008 22:25

kattungar....Smulan väckte oss mitt i natten med ett ilvrål, snacka om att jag blev livrädd och inte fattade jag var det kom ifrån heller så nyvaken som jag var. Men Mats hade uppfattat vad som höll på att hända för hon låg nämligen i hans säng, han fullkomligen flög ur sängen och jag studsade också upp för att försöka lyfta henne ner till bädden jag hade gjort iordning åt henne. Jag anade nämligen att det snart skulle vara dax för hon låg inne hela dagen och bara vilade.4 st söta små liv blev det....och inte har jag hjärta att ta undan dem direkt som vi hade sagt....nä vi får allt försöka hitta lämpliga hem åt dem....men det är inte kul för nu kommer det bli en jobbig period, Kalle är alldeles för förtjust i de små pipande djuren nämligen så han måste vi se till att hålla undan.


 Förra våren fick han ju tag i hennes första kull när vi var på jobbet, och jag tror inte det var meningen men han tyckte tydligen synd om dem som låg där uppe ensam och pep så han hämtade ner dem och sedan slickade och slickade han dem. Tyvärr så dog de, om det var när han bar dem eller om han slickade dem till döds är inte gott att veta men det var inga skador på dem de var bara väldigt blöta.Ja ja så kan det gå...nu har vi iallafall 7 katter i huset....hualigen....


Elvira är helt klart på bättringsvägen...men det ser fortfarande lite läskigt ut på hennes ben, det lossnar massor med hår och hon kommer nog bli ganska hårlös på det benet....men det är huvudsaken hon blir frisk igen! Nu har hon slutat med medicinerna men jag tvättar och smörjer hennes ben fortfarande varje kväll och vi går på våra små promenader förhoppningsvis kan jag kanske börja rida henne igen lite lätt i slutet av veckan. I går var det ungar som tuttade på torrgräset nedanför hagen så brandbilarna lära komma....usch det kunde ha gott illa...pojkarna som hade gjort det mådde rejält illa och lovade dyrt och heligt att aldrig göra om det.

i dag blev Jenny hundbiten när hon skulle trimma en hund. Hon fick åka upp på sjukhuset så att de fick titta men det var inte så mycket att göra åt det så de spolade rent och gav henne en stelkrampsspruta. Jag tror inte hon blev rädd utan hon blev nog mest förbannad, hon hade inte ens talat om för ägarna att hon hade blivit biten. Hon hade satt på hunden en munkorg efter hon hade tryckt ner den ordentligt en sväng och sedan var det visst inga problem.Johann och Hans har flyttat till Tegeltjär igen och hon har börjat praktisera på ridklubben. Jonas har börjat träna cross så här snurrar allt på lika fort som vanligt.

 
 
anki

anki

6 maj 2008 10:46

Låter som karusellen snurrar lite väl fort.Lova mig att du försöker att ha en lugn stund med. Om du nu inte har glömt vad det är Kram stora syster(det var någon som frågade efter kattungar kommer bara inte på vem)

http://anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards