Direktlänk till inlägg 2 september 2008

I fredags...

Av britta - 2 september 2008 18:27

Jag och Jonas fick åka med Annelie och Benka i deras husbil i fredags när vi skulle till söderhamn på crosstävling eller rättare sagt jag åkte i husbilen med dem och Jonas åkte med Mattias och Mats (tränaren)i hans skåpbil.Vi blev rejält försenade för Benka hittade till slut felet på Mattias cross som han hade letat hela veckan, det var något med kylningen som inte snurrade som det skulle,,,,tur att han hittade felet annars hade det varit stor risk att crossen hade skurit. Vi stannade till i Bollnäs på vägen ner för en sen middag, jag testade det nya målet tacoburgare....det var faktiskt jättegott! Väl framme var klockan redan 22.30 så det var bara att försöka stoppa Jonas i säng, jag fick också lov att lägga mej men det gjorde inte alls något för vi skulle ju faktiskt upp redan klockan 6.30 på lördagsmorgonen.


Mats Johansson ....Jonas tränare skötte det mesta med Jonas crossåkade denna dag...han tom var i väg och anmälde honom.Benka var även han till god hjälp. Jonas hade två karlar med sig på grinden:)som gav honom goda råd och som peppade honom. Jag stod på sidan ...eller stod och stod...gick runt runt kanske man ska säga....fy vad nervös jag var. Jonas är nämligen inte så vidare förtjust i att åka på lösa banor och den här banan bestod bara av lös sand. Träningen gick inget vidare...crossen bara la av titt som tätt och Jonas körde som en kråka.abbt ner till depån och gubbarna började fibrillt leta felet...det var bensinkranen som kärvade så det var ganska lätt fixat tack och lov! Men vad hade jag gjort utan Mats och Benka?

Första kvalet kom och jag var så himla nervös igen....men si nu kunde helt plötsligt Jonas köra! Fy gröne vad han flög och vilka omkörningar och vilken fart.....mina ben bara skakade så jag var tvungen att sätta mej ner.Jonas kom in som förste man! Då var han klar för A-final. In med cykeln i depån igen för tankning och service...vilka karlar! sen stod de där med honom igen på startgrinden...jag funderade om jag skulle gå och lägga mej i husbilen tills allt var över....men så kan man ju inte göra! Jonas vurpade i första skarpa kurvan så han kom ut sist i startfältet men när han kom in för varvning hade han redan blåst om 5 stycken tror jag det var. Han körde om och härjade hej vilt och låg till slut ända uppe på en 4:de plats...otroligt från en 20:de till en 4:de men då körde han tipp igen. Jonas slutade dagen på en 9:de plats. Mattias pojken som var med i vårt gäng körde omkull så illa att han fick åka ambulans till Hudik. Men det var som tur var inga skelletskador på honom men han är rejält mörbultad. Ambulansen fick skjutsa iväg crossförare 5 gånger den dagen....det säger väl lite om underlaget.

På söndagsmorgonen tjulade klockan 4.45...gäsp Bara till att knalla upp för nu var det dax att skjutsa Johanna och Rex till Sundsvall för hopptävling på fältridklubben.Sara mötte upp oss på plats, hon och Maggan hade sovit över för de hade startat Maggans lillprinsen Q dagen före i 1m...det var hans debut och den skötte han utmärkt! Johanna startade Rex i 1.05, hon gick in som näst sista ryttare...fan jag var lika nervös även denna dag...de som stod runt omkring mej måtte ha haft en rolig stund.....men det bjuder jag på! Rex dubbelnollade och tiden räckte till 1:a plats! Sara startade Rex i 1.15, de startade ganska långt fram i startfältet. De dubbelnollade även de! Nu blev det en spännade väntan...skulle det räcka till placering? Visst gjorde det det! Sara och Rex tog 2:a platsen...vilken dag! Lägger ut en bild på Johanna och Rex från tävlingen. När vi kom till bilen och skulle åka då visare det sig att jag har punktering på bilen....jävla skit fälgar! så det blev till att rulla i väg lite försiktigt till första bästa parkering som låg lite bortanför tävlingsplatsen...jag som aldrig hade bytt ett punkterat däck....men det gick. Jag känner mej riktigt nöjd med mej själv faktiskt!

 
 
anki

anki

3 september 2008 14:20

Förstår dig min kära lilla syster inte lätt att se sina älsklingar försöka göra det de nästan inte klarar utan ligger på gränsen. För sin tävlingsförmåga för sådan är vi nog alla tävlingsmänniskor. Både du och jag och våra barn. Men nervpirrigt det är det.Kram på dig storasyster Anki

http://anki.bloggagratis,se

 
Ingen bild

biggan

3 september 2008 17:19

Hej de var skoj attläsa att de går bra för barnen och dina komentarer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards