Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Himmel och pannkaka...

Av britta - 10 september 2008 15:07

vad tiden går fort....redan onsdag och jag som inte ens har skrivit i bloggen och berättat hur det gick i helgen. Hans Johanna Mats och jag och naturligtvis Jonas...for upp till Nolbybanan på fredagseftermiddagen....fy fabian vilket väder vi mötte..snacka om hällregn...det verkade ju inte så lovande för vi hade fått höra att banan Jonas skulle köra på lördagen blev glashal om det regnade. Upp kom vi iaf och främmande fick vi av syster med make. Vi hinkade i oss en hel del vin där på kvällskvisten och gick väl allmänt runt och surrade i husvagnarna.På lördagsmorgonen så hade det tack och lov slutat regna men det var iallafall rejält kladdigt och blött. Jonas slutade dagen på en fin tredjeplats.Anki Kejll och Kristina med lille Filip va och kikade...Filip var väldigt faschinerad så där har vi nog en blivade crossåkare i framtiden!


När Jonas hade tävlat klart for Johanna ,Hans och jag in på Ikea för att köpa en sängstomme åt de unga tu. Jag handlade också lite småprylar.När vi kom tillbaks på banan var hela högen sugen på pizza så vi gjorde en dunder beställning på 14 st...Obs! i Sundsvall har de inte fläskfilepizzor!!! sen blev det vindunken igen...Tjejerna som jag var med partade loss riktigt ordentligt, de dansade så att hela bussen stod och gungade.Jag för min del är inte så där värst sugen att dricka två dagar i rad....ska nog bli lite skärpning på spritfronten nu.....jag tycker det har blivit lite för mycket.....och inte tycker jag det hör ihop heller med sportutövning...även om det nu inte är vi som tävlar;)På söndagsmorgonen var det bättre underlag för grabbarna och Jonas låg riktigt bra till i andra kvalet. Inför näst sista sväng låg han på andra plats i rygg på ledaren, han skulle bara köra om en varvning men när han bytte spår fick han sladd på crossen och körde omkull stackarn.....och inte startade crossen direkt heller....han kom iallafall in som 4 åkare och det var som sådan han slutade i totalen den dagen.

 
 
kristina

kristina

12 september 2008 12:57

mm vet inte om jag är så sugen på att Filip blir krossåkare... fast hellre det än fotboll har jag sagt...:) Men jag kommer nog göra som dig i så fall...gå fram och tillbaka... eller så står jag helt fanchinerad med min (förhoppningsvis proffsiga) kamera och fotar honom i alla vinklar :)

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

19 september 2008 21:28

Har du mkt för dig eller ingenting för dig?? Det var ett tag sen du skrev... vi e ju nyfikna juh!! kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards