Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Elvira ramlade ....

Av britta - 4 november 2008 13:57

i lördagsmorse när jag skulle ta ut henne till hagen, jag var i valet och kvalet om jag skulle ta ut henne eller lämna henne inne....men då skulle hon bli tvungen att stå ensammen hela dagen och det kändes inte schysst så jag chansade. Vi lastade Rex i transporten strax före innan jag tog ute henne...han blir så omedgörlig annars....sen fösökte jag leda henne så nära diket som möjligt...men hon var ju också lite orolig när hennes älskade Rex inte följde med henne......så hon vände på huvudet en sväng och det räckte...hon fick ut en hov på den hala vägen...sen gick allt jättefort hon kavade och kavade och fick inget fäste så till sist drösade hon i backen.Fy farao vad jag blev rädd....och inte tog hon sig upp direkt heller, jag drog henne in mot kanten och då  fick hon fäste och tog sig upp.Hua vad spak hon var....jag undrar om hon trodde att det var jag som drog omkull henne? hon gick sedan så försiktigt brevid mej i diket.Tack och lov så blev hon inte skadad! När vi skulle ta in henne på eftermiddagen var jag väldigt gruvsam kan jag tala om men då kom Johanna på den geniala iden att vi kunde hämta henne vid hagen med transporten! Hovslagaren tyckte vi var värda en eloge som besvärade oss så.....men vad gör man inte för en kär vän.


Rex och Johanna hade Uffeträning i Delsbo, två pass på samma dag....det är väl inte idealiskt för hästen men det gick bra. Rex var otroligt laddad och tyckte nog att det var toppen att få hoppa igen....han har inte fått hoppa sedan vi var i Hudik på tävling så nu var det ett tag sedan. Kåra Henrik ringde när jag satt där i Delsbo och tittade på sista passet och han sa att han hade tänkt på Rex som bara hade sommarskor på sig och det gick ju inte sa han...den kusen behöver ju komma ut och röra på sig varje dag...så han frågade om det passade att han kom då på lördagseftermiddagen och skodde våra hästar....vad tror ni jag svarade? Absolut ja...hade t.o.m kunnat tänka mej att betala dubbel taxa just då..


På kvällen fick vi främmande av Annelie och Benka med son ...även Annelies syster Mona var med en stund. Vi tjejer satt vi köksbordet och surrade och drack grogg och gubbarna + sönerna satt ute i karet och drack öl....nej inte barnen,dom drack dricka!Trevligt hade vi. Mats och jag avslutade natten med att gå ut tillsammans och ta ett sista bad.....det var varmt och skönt i badet men ack så gruvsamt att kliva ur när det var dax att gå in och sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards