Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Vi har hittat en ponny!

Av britta - 8 november 2008 20:23

I bland går det riktigt fort vill jag mena....satt och läste Ljp och så där en annons om en fjordning...lite längre ner i texten stod det att de hade fler hästar och ponnier till utlåning eller försäljning så jag slog en signal...och fick prata med en trevlig tjej som hette Sussie och hon hade en liten c-ponny som hon gärna lånade ut på foder.Johanna och jag satte oss i bilen och for och kikade och provred lilla donnan i Alfta. Vi filmade och for hem för att fundera hur vi skulle göra och framför allt fråga Jonas om han verkligen ville och så måsta jag ju fråga min äkta hälft om det var okej också...


Jonas blev stormförtjust och Mats sa att det där fick vi avgöra själva. Så på fredags förmiddag for vi då återigen till Alfta, denna gång med transporten på släp.Efter kaffedrickande och snack så lastade vi donnan och det var inga problem hon gick in utan vidare hon stod sedan snällt hela vägen hem. Väl hemma fick hon komma in i sin nya box och sedan fick hon en liten rykt innan hon fick komma i sin hage. Rex blev stormförtjust, Elvira tycker nog att hon är en rival...brunstig är hon dessutom den lilla rackarn. Hon får tillsvidare gå i en egen hage så får vi se om de kan gå tillsammans alla tre sedan.


Idag vaknade Jonas redan vid 6.45 och tyckte vi skulle kliva upp....ni kan ju gissa var han ville åka...8.15 gav jag upp....det var min sovmorgon det, Lisa som skulle ta ut hästarna och fixa så jag skulle få sova ut ordentligt!Vi var till Heeds och lånade ett litet träns men sedan for vi faktiskt till stallet. Jonas har fixat och grejat med donnan i flera timmar...det är ju inte bara att vara hästskötare...och så har han ridit på volten själv och det gick jättebra han var så duktig och hon skötte sig utmärkt! Sienna heter ponnyn men det är så krångligt att säga så vi kallar henne för Sessan i stället. Lägger ut en bild som de hade knäppt på henne i sommras. Bilden gör inte henne rättvisa tyvärr för hon är vackrare i verkligheten. Jag får väl lägga in bilder på henne senare

 
 
Ingen bild

Sara

9 november 2008 09:52

Vilket sött huvud hon har.

 
Ingen bild

Tova

30 april 2011 11:22

Nej vad kul! Jag äger sienna nu, vi köpte henne i december 2010. världens mysigaste ponny!
hur gammal var hon när ni hade henne? / Siennas ägare :)

britta

2 maj 2011 14:41

Hej Tova!
Vi ägde aldrig Sienna men vi lånade henne en period av en hästhandlare i Alfta....Tanken var att vår son skulle köpa henne men tyvärr var han inte tillräckligt intresserad....hon var bara hos oss under några månader 2008-2009...kan ju säga att hon blev väldigt fin under den tiden...vi grät när vi lämnade tillbaks henne och hon sprang efter oss i hagen när vi for det var fruktansvärt! Skönt att höra att hon har fått en familj nu, hon var/är en väldigt speciell ponny! Om du vill kan vi gärna hålla kontakten skulle vara roligt att se bilder på henne. mvh Britt-Mari

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards