Direktlänk till inlägg 4 juli 2009

Lägga i båten i dag :)

Av britta - 4 juli 2009 10:14

Japp så var det äntligen dax...nu ska båten i älven! Förra året stod den på land med trasiga motorer:( Vi får väl se om det ev blir ett premiär dopp för fru Gräns i dag också. Jonas har åkt till Uddevalla med sin tränare Mats för att se på cross VM. Snacka om lycklig grabb när tränarn ringde och frågade om han ville följa med! I dag skulle de även åka gocart.

I övrig jobbar och sliter jag i värmen, phu!

I går fick jag in fulla logen med hö och det känns himla bra ska jag säga!

Johanna har börjat rida Rex igen och tycker att det är jätteroligt! Men hon delar honom med Mattias och det funkar jättebra.Hon sommarjobbar ju på Coop och då kan det vara skönt att slippa rida alla dagar. Jenny sommar jobbar på Stenegården i Järvsö som informatör och så jobbar hon i någon av butikerna där också.

Nu på söndag åker hon och Uffe till Tibro (tror jag det hette) för att kika om de ska flytta ner dit. Ulf blev erbjuden jobb på Kärhs därnere så nu ska de ner en vecka och se hur det verkar där.

Min Elvira är inte bra i sina ben och jag har pratat med veterinären och hon trodde inte det fanns så mycket mer vi kan göra för henne, hon är ju 23 år...men det är ett tufft beslut att ta....jag avvaktar ett slag till...än verkar hon inte direkt lida...men ridbar är hon inte.Det gör så ont i mig,,,,jag avgudar ju denna häst,,,,så tankarna är hos henne ständigt just nu.Men jag har lovat henne att hon ska inte behöva lida, hon har haft ett bra liv och vi har haft en underbar tid tillsammans.

 
 
Ingen bild

biggan

4 juli 2009 17:05

men vad sund kram på dej

 
Eva Ö

Eva Ö

5 juli 2009 21:11

Hej! Kul att läsa lite hur ni har de! Vart ligger Tibro? Gu va tråkigt me Elvira!!! Kan hon bli bättre? Lr är de färdigt me hennes ben för alltid?? Ha de bra! Hälsa alla.. Kram från dalarna

http://fen.bloggagratis.se

 
anki

anki

6 juli 2009 21:24

Stackars dig himla synd på en sån häst, men äldern tar alltid ut sin rätt till slut.Men tänk på alla fina stunder ni haft tillsammans. Men det är hårt som attan att förlora sitt älskade djur. kram stora syster

http://anki.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jenny

13 juli 2009 22:01

Mamma lilla det heter Nybro inte tibro och det ligger i småland 3 mil från kalmar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards