Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Fredag

Av britta - 27 juni 2008 21:30

Jaha så har man då jobbat sista dagen på Granngården då.....kan liksom inte fatta att jag inte ska dit mer.....men ,men livet går vidare.....Jag blev inkallad på lunchrummet idag , stöllingarna hade köpt tårta...inte för att fira att jag skulle sluta sa de.....utan för att de tyckte att jag hade gjort ett så bra jobb där hos dem och att de gärna hade haft mej kvar om de bara finge....jag fick så mycket beröm så det blev riktigt skämmigt! Eller nej för den delen ....det värmde gott!

På eftermiddagen for Johanna och jag till Bjuråker och hämtade hö, vi hade en jäkla tur för det var två gubbar som hjälpte oss att lasta 40 balar. Nu hoppas jag att det räcker tills vi får av årets skörd! På måndagskväll ska jag till Maria och skriva papper...äntligen ska Elvira bli min!


Tyvärr så åker Trassel ifrån oss i stället. Lotta lovade att jag skulle få honom och Jenny skulle få Oliwia...men när det blev dax att skriva över dem på oss så blev det inte så.....nu ska Oliwia tillbaka till Emilie och Trassel ska till Danmark för parning hos sin uppfödare.....om jag fattade rätt så hade någon hund med Trassels gener dött och nu ville hon ha hans gener igen....han är ju champion och dessutom världsvinnare.....men idag är han ju 7 år.....tycker att han borde fått stanna hos oss och haft ett skönt pensionärsliv...men,men han är ju inte min som sagt. Saknar honom enormt!

 
 
anki

anki

28 juni 2008 19:18

Vilken skitkärring den där är inte trevlig hon konstigt att hon inte begärde att ni skulle köpa honom för dyra pengar.Han som började bli så trygg stackars Trassel men hoppas han får det bra där i Danmark. Så himla synd om dig som måste sluta när du trivdes så bra krammar i massor storasyster Anki

http://anki.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards