Alla inlägg den 30 juni 2008

Av britta - 30 juni 2008 22:29

Nu är jag ägare till en underbar häst till .......nämligen Elvira! Maria som ägaren hette beslutade sig för att skänka Viran till mej för att hon tyckte att hon har det så bra hos mej och för att hon inte alls har tid för henne. Ingen kan vara gladare än jag! Jag var så rädd ett tag att hon skulle ta tillbaks henne...men nu är hon min, bara min!


Vi har haft hovslagaren hos oss idag. Vi skulle göra ett försök att sko Rex utan lugnande, men det blev inga nya skor...han ska få gå barfota ett slag bestämde vi för det kan han behöva. Han skötte sig iallafall utmärk när han verkade honom....kanske ,kanske kan vi sko honom utan lugnande i fortsättningen...hoppas.


 I morgon åker Rex och Elvira till Lillhälle på sommarbete...haha nu vågar jag släppa dit henne nu när jag står som ägare...de ska inte vila vi ska fortsätta rida dem men det är ändå skönt att veta att de får ha det lite bra nu när det är sommar.Hästar ska äta grönt gräs och vara ute dygnet runt på sommaren tycker jag ,det är inte alla som delar min uppfattning men si det struntar jag blankt i jag gör som jag tycker!

Jonas ska sova hos Erik i natt så jag är mol alena...lite trist faktiskt.

Ovido - Quiz & Flashcards