Alla inlägg den 4 januari 2009

Av britta - 4 januari 2009 22:14

från bloggandet. Men nu känner jag mej lite sugen igen.....Julshowen blev lyckad kan jag ju berätta så här i efterhand, Sara och Rex hoppade 145 cm barbacka! Jag var Skalle Pär och Sienna fick vara med som en av Ronja eller om det var Birks hästar...Johanna var utklädd till Lovis. Jag tror publiken blev jättenöjd med vårt framträdande. Vill någon se Rex hoppa så går det bra att gå in på Youtube och söka på Qrumelur så kan ni se det otroliga hoppet.Sienna var även med och drog en lucia och en stjärngosse i vagn, Johanna körde och jag gick brevid och höll i med ett grimskaft för säkerhets skull och det var nog tur det för hon blev helt plötsligt jätterädd när någon knäppte kort med blixt på oss så hon hoppade i väg och stegrade sig så ungarna trillade av:) men det gjorde inte så mycket det blev mest en liten rolig grej av det hela och barnen gjorde sig inte illa.


Julaftonen firades hos Eric och Kerstin, vi fick väldigt god mat som vanligt. På juldagen kom Anki och Kjell på besök...då blev det lite party. Vi partade även på nyåret men då höll vi till på crossklubben, vi åkte madrass och grillade korv på dagen och på kvällen blev det god mat med tillhörande dryck. Nyårslöfte har jag också gett......jag ska detta år leva ett sundare liv...dvs...försöka gå ner i vikt, motionera mera och avstå alkohol.Hur länge tror ni jag lyckas hålla mitt löfte? Mats är faktiskt också med på noterna så vem vet kanske familjen Gräns lever lite mer hälsosamt detta år!?

I morse var det -29 grader kallt när jag for till stallet. Hoppas det är lite mildare i morgon bitte för då ska vi till Bollnäs med Rex för Johanna ska rida för Gaby.Nä nu är det dax för bingen...Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards