Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Jaha ja och så har ännu en helg gått till ända...

Av britta - 18 januari 2009 21:51

i fredags hade Jonas och några kompisar Lan här hemma så Mats och jag startade värmen i husvagnen för att ha någonstans att ta vägen men först hann jag ner till stallet för att vår hovslagare kom vid 18.00 för att sko våra hästar. Han är allt för snäll Henrik....han tänker alltid i första hand på hästen och eftersom han vet att vår Rex är en lite orolig kille så vill han sko honom på kvällen när han är nöjd med att vara inne.Förr fick vi pumpa i Rex en massa lugnande för att sko honom och det kändes inte bra men nu fixar Henrik skoningen utan problem.

Lets dance kikade vi på, jag tycker det är ett riktigt bra program....attans om man finge vara i deras skor...skulle inte ha något emot att få lektioner av ett riktigt proffs.Mening var att vi även skulle kika på filmen som var efter men si då sussade vi så sött....fast Mats berättade att jag hade snarkat så han höll på att bli vansinnig på mej....tom Kalle rymde till soffan.hm jag måste försöka ta tag i det här innan jag blir ensam i sängen...


Vi hade ett gäng utslagna killar här på morgonen...vid 10 när jag var upp och tittade på dem låg de alla fyra i vår dubbelsäng och sov som stockar....de hade tydligen varit uppe nästan hela natten och spelat och härjat med varandra.Johanna och jag for med Rex till klubben för att träna lite hoppning. Jag försökte bygga ihop något vettigt för dem att träna på....Helena var också där med sin häst Stellan. Det blev lite studs och lite omhoppningssvängarträningar och så vattenmattan.Tjejerna var nöjda med mina påhitt och tyckte det hade fått göra nyttiga övningar.Jag red sedan Elvira för första gången på en vecka.....hon var jättepigg och glad.


På kvällen var vi bjudna till Annelie och Benka på lasagne mmm vad den var god. Sen spelade vi ett alldeles nytt kortspel....iaf för Mats och mej...nu kommer jag ju tyvärr inte ihåg vad det hette men det var jätteroligt....tog en himla lång tid men som sagt det var ett riktigt roligt spel...Mats ,Benka och Annelie tog lite innanför västen och jag kan för mitt liv inte fatta att Mats faktiskt hängde med i alla svängarna i spelet när han inte var nykter.Dessutom vann han...STORT... .t.o.m.Vi kom hem klockan 3 i morse gäsp..7.15 typ ringde klockan.....åh vad det är härligt att vara hästägare.....haha...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards