Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

jobbat,jobbat...

Av britta - 19 januari 2009 18:45

i dag var det första dagen på mitt vick som ska räcka i fjorton dagar.Jag började klockan 7.30 i morse, Johanna var snäll och tog hand om stallet i dag...snacka om att jag var trött när jag kom hem klockan strax efter 16...inte är ju jag van att vara borta hela dagarna och dessutom har jag ju fortfarande lite ont i halsen...så man kan väl säga att jag inte är fullt frisk ännu.Nu har jag precis sovit lite middag. Mats och Jonas ville inte äta av gårdagens rester som var chilicorncane så nu ska jag steka lite pytt åt dem i stället.Sen är det väl läxläsning med Jonas som gäller....vi kommer säkert bli ovänner som vanligt! Han avskyr att göra läxor och jag avskyr att tjata för att han ska göra dem.....så är cirkusen igång. I morgon bitte är det jag som har öppning på vår avdelning så då börjar jag klockan 7....och slutar klockan 13.30 fattar inte riktigt hur de får ihop det med tiderna för i dag började jag ju bara en halvtimme senare och då fick jag jobba till 16???? jaja skitsamma på någotvis får de väl ihop sina timmar så det stämmer.Mitt över dagen skiftet är ganska tufft på dagis eftersom man har bara 1/2 timmes rast mitt på dagen.Nej nu börjar jag bara svamla så nu är det dax att avsluta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards