Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Elvira verkar ha ont i benen igen....

Av britta - 25 januari 2009 21:25

stackars kraken...hon går så långsamt till och från hagen så man blir alldeles förskräckt, vi måste stanna och göra flera vilopauser...lilla gumman.Vet inte om det blev något fel för att hon fick flytta in i ponnyns hage....kanske har hon sprungit och härjat för mycket eller så kanske ponnyn har sparkat henne...ingen aning...i och för sig så har hon sår på båda framkotorna....konstigt..det verkar som om det är någon typ av liggsår eller om det är att hon sparkar i väggarna...svårläkt som attan är de i alla fall, nu idag har jag smörjt med penicilin och så har jag lindat hennes ben...hoppas det hjäper.Ponnyn stannar iallfall numer kvar i hagen tack och lov.


Johanna har i helgen hängt lite över hennes rygg och det gick bara bra, jag har varit ut på en promenad med henne med sadel på ryggen och med tränset på. Mats tog henne på en promenad i grimman i dag medans jag pysslade med Elvira.Kiara är stentuff....inte mycket som skrämmer den donnan som det verkar, hon är mest bara väldigt nyfiken på allt.


 I går kväll fick vi främmande av Anders och Helen, dom var det väldigt länge sedan vi träffade. Jonas har tillbringat helgen hos Mattias...de har visst kört skoter och spelat spel, med andra ord de har haft skitkul. I dag skickade vi Johanna och Hans till Sundsvall,för när jag satt och sorterade posten hittade jag ett reklamblad med en mycket billig spis i...vår spis är helt slut...det tar typ 45 min för att koka upp lite vatten.....blä. men nu så har jag en ny fräsch.

 
 
anki

anki

29 januari 2009 09:31

Stackars gamla Elvira, tanten vet hur det är att ha ont i benen har väl härjat för hårt med ungdomarna kram syrran

http://anki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards