Alla inlägg den 3 februari 2008

Av britta - 3 februari 2008 22:15

Jag är förföljd...jo det är sant!

En svart liten pudel som heter Trassel och så min schnauzer Kalle då som måste vakta matte från den där lilla otäckingen. Kalle gillar nämligen inte när det kommer andra hundar och nosar på hans matte! det är ju hans matte och bara hans!

Jaja det går över om ett par dagar då har han vant sig vid konkurrensen och tycker nog att det är lite kul med en kompis. Sätter in en bild på min snygging!


Jag måste även få berätta om något kul som hände här i kväll!

Mats ringde på eftermiddagen och sa att det kommer en kille som ska hyra trailern snart, kan du se till att den står så att han lätt kommer åt den?

Jo visst sa jag tittade ut och såg att det var fritt fram.


Funderade inte mer pådet utan fortsatte med det jag höll på med ända tills Mats kommer inrusande och frågar om jag inte var hemma när de hämtade trailern? Va sa jag hit in har det inte varit någon så jag vet inte alls om de har hämtat den eller inte sa jag och såg säkert ut som ett levade frågetecken. Nog hade de hämtat den allt!


Fel trailer! de hade tagit en trailer som Mats håller på att laga åt Vattenfall som stod här ute på gården. Skärmarna låg på flaket likaså två cylindar, Mats hade skruvat dit två däck av fyra med fingrarna och elen bara hängde och slängde!


Så for de där knäppgökarna i väg, Tappade naturligtvis däcken och det var på så vis Mats fick reda på det hela.De ringde honom!

De hade skyllt på att det var så mörkt på våran gård! Vi som har stora kvicksilverlampor och diverse lysen ute på gården!


Jaja ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta, de skulle dessutom åka ända till Hudik med en svart trailer då!


Av britta - 3 februari 2008 14:01

hm...jag är inte så haj på det här än. Skrev nyss ett låååångt inlägg och skulle bara lägga till en bild. Vad händer jo hela skiten bara försvann!

jaja bara att börja om då. Johanna och Hans har tagit med sej några kompisar och åkt till fjälls, de for redan i torsdags och lämnade lilla mej ensam med 2 hästar att sköta. haha skojar bara det har gott jätte bra! Sara vår jätteduktiga mentor som jag vill kalla henne hade lovat att rida Johannas häst Rex. På fredagen hade hon jagat honom i hagen i 40 minuter utan att få tag i honom....jaja lite motion fick de väl både hon och han(fniss). På lördag eftermiddagen när jag precis hade bestämt mej för att fuska med ridningen och åka hem när jag var färdig vem dyker upp då? Jo Sara. Happ jaja tur att man kan ändra sig, de var nog kanske skönt ändå med en liten tur....JAG hämtade hästarna i hagen...Sara ville inte, konstigt? vi ryktade och gjorde dem i ordning och sedan red vi ner på täckten. Perfekt underlag, mjuk och härlig snö. Vilken tur att jag ändrade mej! Jag tog in resten av hästarna sedan och stod sedan och lyssnade på dem en stund medans de mumsade på sin mat. Finns det något skönare ljud? Handlade fryst pizza till middag på Prix. Mats funderade på varför i hela friden de inte kunde göra dem godare...jaja snabbt gick det iaf. Slötittade på tvn resten av kvällen Göta Kanal 2 Mats började längta till sommaren och vår "egen" kanal älven i Järvsö och båtlivet där. I morse var det bara att kliva upp klockan 8 pip. Hästarna ville ju ut! Tur att vi har snälla trevliga hästar så att man kan ta dem 2 och 2 till och från hagarna. Det spar mycket tid och mycket spring! Mockade och gjorde allt färdigt direkt på morgonen så sen for jag glad i hågen hem mot en härlig frukost. Hmm min som Jonas ville inte alls vänta på att hans mamma skulle äta frukost utan han ville ha skjuts upp till Gunnarsbo till sin kompis Erik bums! jaja en kopp kaffe fick jag dricka iaf. Efter den försenade frukosten satte jag i en dvdfilm för Mats skulle i väg och ploga så jag blev mol alena. Men jag och film? nä det går bara ibland det, tröttnade snabbt och här sitter jag nu istället! nä jag måste nog gåoch hänga lite tvätt och göra lite nytta tror jag. Johanna och co är på väg hem från fjällen, de var nöjda och glada. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards