Direktlänk till inlägg 17 februari 2008

Helgen

Av britta - 17 februari 2008 18:54

Här har helgen varit relativt lugn, vi började att elda i vildmarkskaret redan på fredagen för det var jättemycket is i det....det var ett tag sedan vi badade...på kvällen tittade vi på tv och tog det bara lugnt. På lördagsmorgonen hade vi sovmorgon för Lisa skulle ta ut hästarna, men Jonas vaknade före 8 så det blev tji lång sovmorgon....han vill ha skjuts till Kajevall för att åka bräda. Jag red ut på eftermiddagen ensam för Johanna skulle hoppa senare på kvällen på ridhuset. Jag mockade och gjorde färdigt i stallet när jag sedan kom hem så var det nästan bara att vända om och åka tillbaka för tjejerna skulle hoppa vid 18.00...jag hann dock göra hemgjord mos och lamäsås...men äta fick vi göra efter träningen.


Johanna ,Sofia och Sanne hoppade lite studsoch så hade de ett enkelhinder som de hoppade på. Alla hästarna hoppade jättebra och vi kunde nöjda återvända hem. Väl hemma igen vid 19.45 var det bara att fortsätta med maten...steka fläskfile och sedan stoppa in allt i ugnen en stund. Den som väntar på något gott....jaja sen middag men gott blev det! jag försökte springa mellan köket och tv rummet för att jag ville ju även se melodifestivalen...missade lite men, men...


En jättebra film började sedan som vi tittade lite på Oppna dåranrna...eller något sådant hette den., men i en paus gick vi ut och badade iallafall...skönt! Vattnet var inte alldeles så där jätte varmt men det var iallafall himla skönt.Hans Johanna Mats och jag satt ganska länge där ute, Jonas somnade på soffan och fast vi försökte väcka honom så orkade han inte komma ut. Vi tittade sedan klart på det som återstod av filmen och sedan var det god natt.

 På söndagsmorgonen var det vår tur att kliva upp och släppa ut hästarna. Johanna och jag mockade direkt då på morgonen och sedan for vi hem och åt frukost. Klockan 10 åkte vi tillbaka till stallet igen för klockan 11 skulle Sara rida igenom Rex på klubben. Det gick jättebra, så nu ska han bara få ta lite lugnare pass fram till torsdagens clinic.


Birgitta och Rolle kom hit en sväng på eftermiddagen.....gubbarna ville väl snacka ihop sig lite inför helgens resa. De åker upp till Funäs på torsdag för att sedan på fredagsmorgonen åka på skoter till Åre med typ 24 skotrar till enkel resa så är det väl ca 16 mil. De ska sova på Åre Holliday in och sedan åka skoter tillbaka till Funäs på lördagen. Hoppas de får bra väder och en rolig resa! Men det tror jag nog att de får...Rolle var lite gruvsam för att åka så långt och jag lovar han kommer säkert få stans träningsvärk! Fast iof så ska han ju inte åka på Vikingen som väl är utan han ska låna min racer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av britta - 3 maj 2011 18:36

Yes crossläger i Ockelbo var vi på i helgen...kallt som satan var det men Jonas trivdes som fisken i vattnet. I år har han växt i crossen och i och med detta så ser allt så lekande lätt ut och han kör fort och hoppar väääääldigt högt! Taggad till tus...

Av britta - 14 april 2011 08:37

Jaha så var det torsdag igen....herregud vad veckorna rusar! Mats sa i går att han inte kommer hem som vanligt i kväll utan de stannar kvar och jobbar fredagen också så de kan vara ledig skärtorsdagen istället och det var ju bra. Påskhelgen kommer no...

Av britta - 13 april 2011 08:47

Japp jag jobbar...vikariat på Granngården under några veckor har jag haft,KUL! Dock har den här veckan startat lite tufft. Måndag morgon 8.00 kurs på nya kassasystemet sen hade jag stängningsskiftet och nu stänger vi klockan 19.00 fram till midsomm...

Av britta - 20 december 2009 23:25

fy vad tiden rinner i väg! I går bakade jag tre sorters kakor, handlade den mesta av julmaten dvs det lilla vi ska ha....vi är ju inte hemma och firar jul så det är inte så mycket som behövs och så hann vi iväg till Rolle och Birgitta på kvällskviste...

Av britta - 9 december 2009 19:32

    

Ovido - Quiz & Flashcards